www.persianschools.net

اخبار روز IT و دانلود کتاب

www.persianschools.net

اخبار روز IT و دانلود کتاب

آشنایی با جیم گودنایت، موسس و مدیر شرکت SAS

جیمز (جیم) گودنایت، مدیر و بنیانگذار موسسه ساس (SAS)، (یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان نرم‌افزارها و خدمات تحلیل کسب و کار در دنیا) به عنوان ثروتمندترین فرد در ایالت کارولینای شمالی شناخته می‌شود. او با ثروت 1/6 میلیارد دلار هفتاد و پنجمین فرد ثروتمند جهان در سال 2009 بود.

[تصویر: 193.jpg]
جیم گودنایت در 6 ژانویه سال 1943 در سالیزبری متولد شده و تا زمانی که خانواده‌اش به شهر ویلمینگتون در کارولینای شمالی نقل‌مکان کنند یعنی تا سن 12 سالگی در شهر گرینزبورو زندگی می‌کرد. او در آن زمان اغلب بعد از مدرسه و آخر هفته‌ها در فروشگاه ابزار پدرش در ویلمینگتون کار می‌کرد. والدین او آلبرت و دوروتی پاترسون گودنایت درگذشته‌اند. گودنایت از همان دوران جوانی در ریاضیات و شیمی (به گفته خود او به لطف معلم شیمی فوق‌العاده‌اش در دبیرستان نیو‌هانوور) قوی بود.

گودنایت همچنین با جثه قوی و بلندی قامتش یک بازیکن بسکتبال مشتاق هم بود. او برای تحصیل در رشته ریاضیات کاربردی به دانشگاه ایالت کارولینای شمالی رفت و در آن جا با بروس گریفث آشنا شد. بروس، جیم را با دنیای تکنولوژی آشنا کرد. کامپیوتر و نرم‌افزار به تدریج تبدیل به علاقه اصلی جیم در زندگی شدند.

او در سال دوم تحصیل در تنها کلاسی که . . .


ادامه مطلب را از اینجا بخوانید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد