چگونه دو كامپيوتر را با كابل USB يكديگر متصل كنيم؟

آيا مي دانيد كه مي توان 2 كامپيوتر را با يك كابل USBــ USB ساده به يكديگر متصل كرد؟

اگر دو كامپيوتر در خانه يا محل كار خود داريد كه براي استفاده اشتراكي از فايلهاي موجود در هر كدام مي خواهيد آن دو را به يكديگر وصل كنيد. اين روش يكي از سريعترين روشهاي موجود است.

ادامه نوشته

آپدیت آنتی ویروس NOD32 (دریافت username & password)

برای دریافت رمز ها به ادامه مطلب بروید.

23 Jul 2012


ادامه نوشته

سوئیچ های شبکه چگونه کار می کنند

سوئیچ شبکه

اگر مقالات گذشته یاد بگیر دات کام را درباره شبکه و اینترنت مطالعه کرده باشید می دانید که یک شبکه به طور کلی از اجزای زیر تشکیل شده است:

ادامه نوشته

چگونه برای نوشتن موضوع پیدا کنیم؟


موضوعی پیدا کنید که بتوانید زیبا بنویسید

در دنیای امروز نوشتن یکی از منابع درآمد است. بعضی ها به عنوان کاری پاره وقت به آن نگاه می کنند.بعضی افراد از نوشته های خود در آمد قابل توجهی کسب می کنند ولی بعضی هم اصلا موفق نیستند چه رسد به اینکه بخواهند از این راه درآمدی کسب کنند. خوب بد نیست این مقاله را بخوانید شاید به شما در نوشتن مقالات جذاب و قابل قبول کمک کند..

ادامه نوشته

در طراحی وب سایت از عکس استفاده کنید

استفاده از تصویر در طراحی وب

عکس یکی از بهترین راه ها برای ترغیب خوانندگی بیشتر وب سایت شماست. مغز انسان با تصاویر به مراتب بیشتر از متن ساده تحریک می شود و راحت تر بر روی یک عکس کلیک می کند تا یک لینک متنی ساده.

ادامه نوشته

جرایم رایانه ای را بشناسید.

در این مقاله درباره زمینه هایی بحرانی از شرارت ها در صنعت IT صحبت می شود و خواهیم گفت که در دنیای امروز متخصصان امنیت فضای مجازی چگونه با آن مبارزه می کنند.

شرارت هایی رایانه ای چه هستند؟

شرارات های رایانه ای تخصص ها و علوم رایانه و آخرین دست آوردهای IT را به خدمت می گیرد تا از آنها برای جمع آوری اطلاعات و مدارکی برای سوء استفاده و خلافکاری در فضای مجازی استفاده کنند. از منظر قانونی یک مامور دولتی جرایم رایانه ای می تواند در سیستم های رایانه ای و شبکه ها به جستجو بپردازد با استفاده از یک سری روش های فنی در نهایت مدارک و سرنخ هایی خواهد یافت تا یک شرارت رایانه ای را کشف کند. یک جرم رایانه ای هر جرمی می تواند باشد تنها تفاوت آن این است که این خلافکاری ها در فضای مجازی صورت می گیرد.


ادامه نوشته

استفاده از فلاش در عکاسی اکشن

ياد بگير دات كام  - عكاسي اكشن

زمانیکه در فضای آزاد از جنب و جوش ها و حرکات ورزشی مانند دوچرخه سواری کوهستان یا اسکیت کردن عکس می گیرید به خاطر داشته باشید بهترین ابزاری که می توانید با خود همراه داشته باشید فلاش است.

ادامه نوشته

فایل های CSS را برای حفظ پهنای باند خلاصه کنید

یکی از کار هایی که برای بهینه سازی وب سایت خود باید انجام دهید استفاده از فایل های CSS است این فایل ها به شما کمک می کنند تا حجم کد های HTML را در صفحات خود کاهش دهید. اما گاه این فایل های CSS خود آنقدر بزرگ می شوند که قسمتی از پهنای باند شما را اشغال می نمایند به خصوص اگر یک وب سایت پر بازدید دارید باید حجم این فایل ها را کاهش دهید همینطور اگر در ابتدای راه هستید و می دانید که وب سایتی پر بازدید خواهید داشت بهتر است از حالا فایل های CSS خود را خلاصه کنید فایل های CSS می توانند با تعداد زیادی فاصله های بی مصرف بسیار بزرگ شوند. خلاصه کردن فایل های CSS کاری بسیار خوب است به این روش می توانید حجم این فایل را کاهش دهید. به این ترتیب صفحات شما سریع تر دانلود می شوند و راحت تر می توانید آنها را اصلاح کنید. به عنوان مثال می توانید کد ها را به صورت زیر بنویسید:

ادامه نوشته

چهار نکته برای چت کردن با امنیت بالا

این ابزار رایج یاهو مسنجر که برای چت بکار می رود می تواند ناگهان تبدیل به نرم افزاری بسیار خطرناک شود و کاربران تازه کار قربانی کاربران نابکار شوند. و اخیرا گزارش های زیادی منتشر شده است بدین مضمون که کامپیوتر افراد از طریق چت آلوده شده و اطلاعات شخصی و خصوصی آنها لو رفته است. و بدتر از آن این است که بعضی از این تازه کار ها اجازه می دهند نرم افزار های مخرب در کامپیوتر شان  دانلود و نصب شوند آنها خود را با دستان خود دچار مشکل کرده اند.

ادامه نوشته

آشنايي با ويندوز ديفندر

ويندوز ديفندر يك نرم افزار امنيتي ساخت كمپاني مايكروسافت است كه در ويندوز هاي ويستا و هفت اضافه شده است. همچنين مي توانيد اين نرم افزار را براي ويندوز XP از اينترنت دانلود كنيد. البته بهتر است آنرا مستقيما از وب سايت رسمي شركت مايكروسافت دانلود كنيد. اين نرم افزار در حقيقت يك Anti Spyware است كه مي تواند كامپيوتر شما را اسكن كرده و بد افزار هاي احتمالي را پاك يا قرنطينه نمايد .

ويندوز ديفندر

ادامه نوشته

كلاهبرداري با ايميل

10 مرحله ساده براي حفاظت از سرمايه گذاري الكترونيكي

آيا مي دانيد چگونه مي توانيد از كلاهبرداريهايي كه با ايميل صورت مي گيرد در امان باشيد؟ با بيش از 75 ميليون ايميل فيشينگ كه هر روز ارسال مي شوند اگر شما هم يكي از افراد دريافت كننده اين ايميل ها باشيد نبايد خيلي تعجب كنيد. بر اساس آمار «جمعيت مبارزه با فيشينگ» معروف به APWG از ميان 75 ميليون حمله كه همه روزه انجام مي گيرد بيش از 2000 قرباني ثبت شده در روز گرفتار مي شوند و بيش از يك ميليون دلار سالانه از آنها دزديده مي شود.


ادامه نوشته

در آمد یک وب سایت اینترنتی در ایران

چندی پیش مقاله ای درباره راه های مختلف کسب در آمد در اینترنت از طریق وبلاگ و وب سایت در اینترنت دیدم به نظرم جالب آمد و چون حرف های تازه ای داشت ترجمه آن را در یاد بگیر ات کام قرار دادم تا مورد استفاده دوستان قرار گیرد. اما از آن زمان تا کنون دوستان بسیاری با یاد بگیر دات کام تماس گرفته اند و گله داشته اند که با وجود بکار گیری اصول گفته شده نتوانسته اند درآمد مناسبی از اینترنت کسب کنند. لذا بر آن شدیم تا در آمد اینترنتی را برای صاحبان وبلاگ ها و وب سایت ها با در نظر گرفتن شرایط در ایران مورد ارزیابی و تحلیل قرار دهیم تا بدینوسیله دوستان را بیشتر با حقایق آشنا کنیم. و بیهوده به دوستان وعده درآمد و ثروت زیاد در مدتی کوتاه را نداده باشیم.

 

ادامه نوشته

پردازنده های دو هسته ای Intel

طی دو سال اخیر پردازنده های رومیزی Intel در وضعیت مناسبی قرار نداشته اند. CPUهای Pentium 4 و Pentium D با سرعت Clock نسبتاً بالایی کار می کنند اما در مقایسه با رقیب خود یعنی AMD عملکرد ضعیفتری داشته اند. همچنین برق بسیار زیادی مصرف می کنند که بیشتر آن به صورت گرما تلف می شود. به عبارت دیگر داغتر و کندتر از Jesica Simpson بوده اند. علی رغم تلاش های انجام شده توسط مهندسین Intel و انواع تولید، این تراشه ها بر اساس ریز معماری افزایش شبکه (Net burst) قادر نبوده اند بخوبی بر محدودیت های ذاتی شان غلبه کنند تا با Athlon 64 برابری نمایند. در نتیجه Intel تصمیم گرفت Net burst را کنار بگذارد و روی طرح جدید کارآمد و کم مصرف مربوط به طرح تیم اسرائیلی که مسئول Pentium M بود، کار کند.

ادامه نوشته

چگونه LCD لپ تاپ روشنایی پیدا می کند؟

لپ تاپ و صفحه نمايشگر آن

اکثر صفحه های LCD (کوتاه شده ی عبارت Liquid Crystal Display) با لوله های فلورسنت موجود در آنها که در قسمت بالا، کنار و گاهی اوقات پشت LCD قرار دارند، روشنایی پیدا می کنند. یک صفحه ی سفید پخش کننده ی نور، اشعه های نور را به طور مساوی و یکنواخت هدایت و پراکنده می نماید تا تصویری یکدست ایجاد کند. به این اشعه ها نور زمینه گفته می شود.

ادامه نوشته

منتظر یک اتفاق فوق العاده عجیب در 16 خرداد باشید!! + عکس

حتما این مطلب رو بخونید.

ادامه نوشته

خنك كاري كامپيوتر با مايعات

احتمالاً براي شما بسيار پيش آمده است وقتي با كامپيوتر كار مي كنيد احساس كنيد جز سر و صداي زياد فن صداي ديگر نمي شنويد و اگر يك كارت گرافيك قدرتمند داشته باشيد احتمالاً صداي فن آن هم به ديگر فن ها اضافه مي شود.


ادامه نوشته

كد FCC چيست؟

اگر تا به حال با قطعات سخت افزار كامپيوتر سر و كار داشته ايد احتمالاً متوجه شده ايد كه بسياري از قطعات بدون مارك به نظر مي رسند. و در بسياري موارد قطعات بوسيله همان كارخانه اي كه نام آنها روي قطعه حك شده، ساخته نشده است. بلكه در كارخانه اي در تايوان يا چين ساخته شده است. مثلاً كارت صدايي با مارك ياماها فقط چيپ آن توسط اين كارخانه ساخته شده است. ولي خود كارت ممكن است در چندين كارخانه ديگر ساخته شود.

ادامه نوشته

GPS چيست؟

GPSمخفف كلمات Global positioning system به معناي سيستم تعيين موقعيت جهاني است و عملاً شبكه اي از ماهواره هاست كه براي نقاط مختلف كره زمين مي تواند ارتفاع طول و عرض جغرافيايي را تعيين كند. امروزه GPSبيش از گذشته كاربردي شده و در زندگي روزمره استفاده مي شود به عنوان مثال كامپيوترهاي ناوبري كه روي خودروهاي امروزي نصب شده اند بوسيله سيستمGPSكار مي كنند و مي توانند بهترين مسير را به شما با توجه به موقعيت كنوني اعلام كنند. همينطور به كاربرد آن در تلفن هاي همراه و سيستمهاي ساعت دقيق مي توان اشاره كرد. و سيستم هاي گيرنده رسيور هم به سرعت در حال فراگيري هستند.

ادامه نوشته

ليزر چيست؟

از نظر لغتي ليزر يا Laser مخفف اين كلمات

 «Light amplification by stimulated emission of radiation»

 به معناي تقويت نور بوسيله امواج تحريك شده مي باشد. ليزر بر اساس پديده رزونانس كار مي كند. خروجي ليزر يك ميدان مغناطيسي همسان است. در يك اشعه همسان انرژي الكترومغناطيسي، همه امواج داراي يك فركانس و فاز هستند.


ادامه نوشته

تفاوت BIOS و CMOS چيست؟


تفاوت BIOS و CMOS چيست؟

افراد زيادي كه با كامپيوتر سر وكار دارند دو اصطلاح BIOS  (كه مخفف basic input/output system است) و CMOS (كه مخفف complementary metal oxide semiconductor است) را با هم اشتباه مي گيرند و به يك معنا به كار مي برند. البته اين دو به هم مرتبطند ولي دو جزء مشخص و مجزا از هم هستند كه وجودشان براي كامپيوتر ضروري است.  BIOS  برنامه اي است كه يك كامپيوتر را استارت مي كند، در حاليكه CMOS جايي است كه برنامه BIOS اطلاعات و جزئيات مورد نيازش از قبيل تاريخ، زمان و تنظيمات سيستم را ذخيره مي كند.

ادامه نوشته

چگونه صفحه يك تلوزيون LCD را تميز كنيم.

تمیز کردن ال سی دی

تلوزيون LCD را مي توان به راحتي و با چيزهايي كه در خانه وجود دارد تميز كرد فقط كافيست دستور العمل زير را در انجام آن رعايت نماييد:

ادامه نوشته

آيا روشن گذاشتن طولاني مدت كامپيوتر درست است؟

Computer

امروزه دانش كامپيوتر آنقدر پيشرفت كرده است كه مي توان بدون مشكل كامپيوتر را براي مدت طولاني يا حتي به صورت 24 ساعته روشن نگه داشت حتي مي توان از زمان بي كاري كامپيوتر براي Update آنتي ويروس كامپيوتر و اسكن آن استفاده كرد. ولي براي روشن نگه داشتن طولاني كامپيوتر نكته هايي وجود دارد كه ياد آوري انها خالي از لطف نيست

ادامه نوشته

5 روش كاربردي براي افزايش عمر لپ تاپ

اگر از لپ تاپ خود به خوبي مراقبت كنيد بدون شك عمر مفيد آن بيشتر خواهد شد و كمتر لنگ تعمير آن خواهيد شد. كل كار هايي را كه بايد انجام دهيد را در 5 روش ساده و كاربردي براي خوانندگان خلاصه كرده ايم تا مورد استفاده دوستان عزيز قرار گيرد.

ادامه نوشته

نظافت پورت هاي بلا استفاده

پورت

پورت ها يا درگاه ها براي اتصال تجهيزات و ابزارهاي مختلف به كامپيوتر مورد استفاده قرار مي گيرند و معمولاً تعداد پورت ها بيش از آن است كه همه آنها استفاده شود و تعدادي از آنها غير قابل استفاده باقي مي مانند و محل اتصال آنها در برابر گرد و غبار و آشغال بدون پوششي باقي مي ماند.

ادامه نوشته

چگونه يك لپ تاپ مسافرتي انتخاب كنيم

laptop

افرادي كه مدام در سفر هستند و در عين حال لپ تاپ ابزار كار آنهاست، به لپ تاپي نياز دارند كه در شرايط مختلف نياز هاي آنها را برآورده كند. و در عين حال به اندازه كافي با دوام باشد. البته وقتي از يك لپ تاپ با دوام و محكم سخن به ميان مي آيد معمولاً قيمت ها هم بسيار بالا هستند.

ادامه نوشته

آناتومي حافظه هاي SSD

ssd

حافظه هاي SSD كه (مخفف Solid State Drive )  در حقيقت يك وسيله ذخيره سازي اطلاعات و فايل ها و برنامه هاي كامپيوتري درست مانند هارد ديسك ها هستند. اما براي ذخيره سازي اطلاعات از چيپ هاي حافظه فلش استفاده مي كنند. در حاليكه هارد ديسك ها اطلاعات را روي ديسك هاي مغناطيسي ذخيره مي كنند. چون حافظه هاي SSD اطلاعات را به صورت الكتريكي ذخيره مي كنند. در مقايسه با ذخيره سازي اطلاعات در هارد ديسك ها كه به صورت مغناطيسي است به مراتب سريعتر هستند. ما مي توانيم دو دليل براي سرعت بالاتر حافظه هاي SSD ذكر كنيم: اول، احتياج به تبديل اطلاعات از مغناطيسي به الكتريكي و بالعكس براي تبادل اطلاعات با مادربرد وجود ندارد، دوم اينكه هيچ قطعه مكانيكي در حافظه هاي SSD وجود ندارد، بنابراين اطلاعات به سهولت در دسترس هستند. در حاليكه در يك هارد ديسك به اندازه زمانيكه هد به محل ذخيره اطلاعات برسد زمان نياز است. در اين مقاله از مقالات آموزش سخت افزار ياد بگير دات كام قصد داريم شما را بيشتر با حافظه هاي SSD آشنا كنيم.

ادامه نوشته

رم و Dual channel

تتت

نحوه عملكرد رم (RAM) به گونه اي است كه مانع از كاركرد كامپيوتر با بالاترين سرعت ممكن مي شود. علت اين است كه سرعت cpu بيشتر از رم است و معمولاً براي ارسال اطلاعات به حافظه رم بايد لحظاتي منتظر بماند. در طول اين مدت انتظار cpu بي كار مي ماند (البته اين حرف كاملاً صحيح نيست ولي براي بيان منظور مناسب است). در يك كامپيوتر ايده آل رم بايد به اندازه cpu سريع باشد. فن آوري Dual channel براي دو برابر كردن سرعت ارتباط بين حافظه رم و كنترلر حافظه (memory controller) ابداع شده است. كه نتيجه آن افزايش سرعت و كارايي كل كامپيوتر است. در اين مقاله از سلسله مقالات آموزش سخت افزار در يادبگيردات كام سعي كرده ايم شما را بيشتر با Dual channel آشنا كنيم.

ادامه نوشته

معرفی پردازشگرهای core i7

core-i7

Core i7 اولین پردازشگر شرکت اینتل است که مدار کنترلر حافظه را در خود دارد، خاصیتی که پردازشگرهای AMD از زمان athlon 64 دارند. این پردازشگرها مانند core2duo و core2quad بر پایه ی ساختار هسته هستند اما با چندین مورد ارتقا که کیفیت عملکرد را بالاتر می برد(ریز ساختار نهالم). این خانواده ی cpu در سه سوکت متفاوت موجود هستند: LGA1366( ساختار حافظه ی سه کاناله و باس QPI ،( LGA1156( ساختار حافظه ی دو کاناله و کنترلر PCI Express 2.0 و باس DMI) و PGA988 برای لپ تاپ ها با خصوصیاتی مثل LGA1156.

ادامه نوشته

روش هاي اتصال دو كامپيوتر به يكديگر

شبکه

ساده ترين نوع شبكه فقط از دو نوع كامپيوتر تشكيل شده است. شما مي توانيد اين نوع شبكه را براي اشتراك گذاري فايل ها، پرينتر يا هر وسيله جانبي ديگر يا حتي يك ارتباط اينترنتي استفاده كنيد. براي اتصال دو كامپيوتر بهتر است اين مقاله را مطالعه كنيد تا با روش هاي موجود آشنا شويد و با توجه به امكانات خود يكي از آنها را انتخاب كنيد.

ادامه نوشته

راهنمای خرید ساب ووفر

ساب ووفر

مسائل پایه ای

اگر همواره این سوال برایتان پیش آمده که چه چیزي غير از صفحه نمایش بزرگ، رفتن به سینما را تجربه ای دلنشین می کند، بايدبگويم بخش عظیمی از آن به صدای جذابی برمی گردد که سیستم های صوتی ایجاد می کنند. یکی از مهم ترین بخش های این سیستم ها، ساب ووفر های قدرتمندیست که اتاق را می لرزاند. با ورود ریسیورهای فراگیر دیجیتال شما می توانید با خرید ست کامل اسپیکرها این تجربه ی سینمایی را در خانه ی خود داشته باشید. هرچند اگر یک ساب ووفر قوی اضافه نکنید، یکی از هیجان انگیزترین بخش های این تجربه ی سینمای خانگی را از دست خواهید داد.

ادامه نوشته